tea book tag 馃嵉

¡Hola amigos! ¿Qu茅 tal? 馃挓 
Przychodz臋 dzisiaj z tagiem! Bo dawno ju偶 tagu tutaj nie by艂o. Oczywi艣cie, jak zwykle, nominowa艂am si臋 do niego sama, ale csiii. 
Zobaczy艂am ten tag na YT i strasznie mi si臋 spodoba艂. Ja mo偶e wielk膮 fank膮 herbaty nie jestem. To znaczy, lubi臋 j膮 pi膰 i pij臋 cz臋sto, ale jest to zazwyczaj zwyk艂a, czarna herbata z cukrem, ewentualnie jaka艣 zielona, b膮d藕 po prostu mi臋ta z cytryn膮. ALE! M贸j przyjaciel ma absolutnego 艣wira na punkcie herbat. Tak Michasiu, m贸wi臋 o tobie s艂o艅ce. Micha艂 kocha herbat臋 i si臋 na nich zna. Nie wiem, czy jest na 艣wiecie herbata, kt贸rej nie pi艂 (sprowadza艂 nawet specjaln膮 herbat臋 z Chin!). Tak wi臋c, ten tag dedykuj臋 przede wszystkim temu mojemu 艣wiruskowi, ale r贸wnie偶 wszystkim amatorom dobrych herbat i ksi膮偶ek.




CZARNA HERBATA


 CZYLI TW脫J ULUBIONY KLASYK

To zdj臋cie mi narobi艂o ochoty i w艂a艣nie skoczy艂am do kuchni zrobi膰 sobie herbatk臋...
Je艣li kto艣 mnie 艣ledzi na bie偶膮co, to nie b臋dzie to dla niego nowo艣ci膮, 偶e raczej nie czytuj臋 klasyk贸w. Mam ich na p贸艂ce dok艂adnie 4, chyba 偶e policzy膰 W艂adc臋 Pier艣cieni - wtedy 5 - i wszystkie bardzo lubi臋. Jednak postanowi艂am, 偶e tutaj powiem o...

A jak偶e, Sherlock Holmes. Sir Arthur Conan Doyle to kr贸l! To w jaki spos贸b stworzy艂 on posta膰 Sherlocka i te wszystkie zagadki...Trwam w nieprzerwanym zachwycie dla tego cz艂owieka i tak ju偶 chyba pozostanie na zawsze.  
Mam do was przy okazji malutk膮 pro艣b臋. Je艣li zobaczycie gdzie艣 pozosta艂e tomy Sherlocka w tym wydaniu to, b艂agam, dajcie mi zna膰 (na g贸rze macie zak艂adk臋 z kontaktem). B臋d臋 ogromnie wdzi臋czna, bo szuka艂am ju偶 wsz臋dzie, ale nigdzie nie ma.

ZIELONA HERBATA



CZYLI KSI膭呕KA TAK NUDNA, 呕E PRZY NIEJ ZASN膭艁E艢

 Do ko艅ca tego nie rozumiem, bo ja po zielonej herbacie nigdy nie jestem 艣pi膮ca...ale to nie ja uk艂ada艂am, wi臋c nie wnikam.
Musicie o mnie wiedzie膰 kilka rzeczy. Nigdy nie zasypiam podczas czytania. Zawsze, kiedy czuj臋 zm臋czenie, to odk艂adam ksi膮偶k臋 wcze艣niej, bo boj臋 si臋 po prostu, 偶e mog艂abym jej pozagina膰 strony, gdybym na niej zasn臋艂a. Na dodatek nie sypiam w dzie艅. I w ca艂ym moim 偶yciu, zdarzy艂a si臋 tylko jedna taka sytuacja, 偶e ksi膮偶ka mnie u艣pi艂a, na dodatek w samo po艂udnie. I jest, a raczej s膮 to...


Jest mi odrobin臋 wstyd, bo Henryk Sienkiewicz jest patronem mojej szko艂y. Ale doprawdy, ta ksi膮偶ka mnie tak nudzi艂a..I musz臋 przyzna膰, 偶e do tej pory nie uda艂o mi si臋 ich przeczyta膰. Ciesz臋 si臋, 偶e nie by艂o pyta艅 z tej ksi膮偶ki na egzaminie gimnazjalnym, bo prawdopodobnie nie dosta艂abym si臋 do klasy, do kt贸rej chodz臋, ze wzgl臋du na niski wynik.

CZERWONA HERBATA PU ERH



CZYLI KSI膭呕KA, W KT脫REJ BOHATEROWIE CI膭GLE SI臉 PRZEMIESZCZAJ膭

Zastanawia艂am si臋 nad t膮 pozycj膮 jaki艣 czas, ale postanowi艂am, 偶e jednak wybior臋 pozycj臋, kt贸ra jako pierwsza przychodzi na my艣l, kiedy m贸wimy o przemieszczaj膮cych si臋 bohaterach.

Nie da si臋 bowiem ukry膰, 偶e akcja W艂adcy pier艣cieni opiera si臋 w wi臋kszo艣ci na podr贸偶y bohater贸w. Wiem, wiem. Jak si臋 przyjrzy dok艂adnie opisom czasu, to oni cz臋sto zatrzymywali si臋 w niekt贸rych miejscach na jaki艣 czas, jednak nie by艂o to zg艂臋biane, wi臋c nadal uwa偶am, 偶e jest to nie tylko 艣wietna powie艣膰, ale r贸wnie偶 艣wietny ksi膮偶kowy odpowiednik herbaty pu erh.

HERBATA OOLONG


CZYLI KSI膭呕KA, KT脫REJ PO艢WI臉CA SI臉 ZA MA艁O UWAGI 

Ototo. Najtrudniejsza kategoria. Serio. Nie wiem, mo偶e jestem zbyt krytyczna co do ksi膮偶ek i zbyt nieufna. Jak nie s艂ysz臋 dobrych s艂贸w o ksi膮偶ce to raczej jej nie ruszam. Ale stwierdzi艂am, 偶e nadal zbyt ma艂o uwagi po艣wi臋ca si臋 Trylogii Czasu.


Mam do niej tak ogromny sentyment. Kerstin ma bardzo ciekawy styl pisarski. Ona pisze w taki prosty spos贸b, ale jednocze艣nie bardzo ciekawy, b臋d臋 zreszt膮 o tym m贸wi膰 nied艂ugo w recenzji Silver. W ka偶dym razie, uwa偶am, 偶e zbyt ma艂o os贸b przeczyta艂o t臋 seri臋 i 偶e zdecydowanie zas艂u偶y艂a sobie ona na lepsz膮 ekranizacj臋 ni偶 tak, kt贸rej si臋 doczeka艂a. Serio, te filmy tak odbiegaj膮 od fabu艂y, 偶e to a偶 boli.

BIA艁A HERBATA 



CZYLI KSI膭呕KA NIES艁USZNIE POPULARNA 

Tak jak m贸wi艂a, lubi臋 sobie ponarzeka膰, wi臋c mam ju偶 z ty艂o g艂owy mn贸stwo takich tytu艂贸w. Nie b臋d臋 m贸wi艂a o Rywalkach, bo to ju偶 by艂o kilka razy poruszane. O Niezgodnej te偶 nie powiem, bo to jest seria, kt贸ra mnie ani grzeje, ani zi臋bi. Jest bo jest. Istnieje jednak pewna seria, kt贸ra mi siedzi na w膮trobie ju偶 od jakiego艣 czasu.


Tak...
Ta seria mnie denerwuje. A najbardziej denerwuje mnie to, 偶e ta seria jet popularniejsza ni偶 "Black Ice" Becci, kt贸re jest o wiele lepsze. Ju偶 dawno nie czyta艂am serii, kt贸ra by mnie tak irytowa艂a. No ludziee. Ta bohaterka (nie pami臋tam na szcz臋艣cie ju偶 jej imienia, wiem 偶e on mia艂 na imi臋 Patch) w drugim tomie, by艂a tak g艂upia... I zako艅czenie tej serii te偶 nie by艂o jakie艣 wow.
Ok, na tym poprzestan臋, 偶eby si臋 nie denerwowa膰 za mocno, bo bym si臋 jeszcze bardziej rozgada艂a.

YERBA MATE



CZYLI KSI膭呕KA, W KT脫REJ TRZEBA PRZEBRN膭膯 PRZEZ POCZ膭TEK, 呕EBY SI臉 ROZKR臉CI艁A 

Takich ksi膮偶ek te偶 znam mn贸stwo, ale postanowi艂am si臋 trzyma膰 tego, co wcze艣niej napisa艂am i jako przyk艂ad, daj臋 tutaj "Czerwon膮 Kr贸low膮".


Mo偶e jest to kwestia tego, 偶e czyta艂am ju偶 takich ksi膮偶ek sporo, nie wiem, ale pocz膮tek tej serii mnie naprawd臋, naprawd臋 nudzi艂. Czu艂am, jakbym czyta艂a to samo ju偶 kt贸ry艣 raz (szczeg贸lnie 偶e "jakim艣 cudem" pocz膮tek tej serii wyj膮tkowo mi przypomina艂 "Igrzyska 艢mierci" pomieszane z "Rywalkami"). Tak wi臋c jak m贸wi臋, pocz膮tek tej powie艣ci jest strasznie sztampowy. Dopiero jako艣 w po艂owie zaczyna si臋 tu dzia膰 ciekawie.

ZIO艁OWA HERBATKA


CZYLI KSI膭呕KA, KT脫R膭 CZYTANO CI NA DOBRANOC GDY BY艁E艢 MA艁Y

Jak by艂am ma艂a, to zazwyczaj czyta艂a mi m艂odsza siostra i najcz臋艣ciej by艂y to bajki braci Grimm. Ale pami臋tam, 偶e kiedy艣 obejrza艂am w telewizji "W pustyni i w puszczy" i zakocha艂am si臋 w Maksie z Na Wsp贸lnej 馃槀 Gra艂 on tam oczywi艣cie nie Maksa tylko Stasia. I akurat si臋 z艂o偶y艂o, 偶e to by艂a lektura mojego brata.


Chodzi艂am wi臋c za tym biedakiem i go m臋czy艂am, 偶eby mi czyta艂. Aktualnie uwa偶am, 偶e brat powinien mi dzi臋kowa膰, bo zapewne gdyby nie ja, to by tej ksi膮偶ki nie przeczyta艂.
Musz臋 te偶 doda膰, 偶e jak przysz艂o co do czego i ksi膮偶ka ta by艂a moj膮 lektur膮, to jej nie przeczyta艂am (serio Sienkiewiczu, robisz tu dzisiaj furor臋).

HERBATA OWOCOWA



CZYLI TWOJA ULUBIONA "LEKKA" KSI膭呕KA

 No i tutaj nie b臋d臋 oryginalna. Jest to ksi膮偶ka, kt贸r膮 kocham mimo swojej "lekko艣ci" i kt贸ra pojawi艂a si臋 nawet w moich ulubionych ksi膮偶kach roku 2016.


Jest to oczywi艣cie "Fangirl". Ta ksi膮偶ka jest tak ciekawa, tak wspania艂a i tak si臋 j膮 艂atwo czyta...Na dodatek jest naprawd臋 zabawna i urocza, 偶e praktycznie nie schodzi艂 mi u艣miech z twarzy kiedy j膮 czyta艂am.

ICE TEA



CZYLI KSI膭呕KA, KT脫RA ZMROZI艁A CI KREW W 呕Y艁ACH

 To pytanie mi mrozi krew w 偶y艂ach, bo nie czytuj臋 horror贸w. Nie lubi臋 ich ogl膮da膰 bo mnie nudz膮 i tak samo ich nie czytuj臋. Postanowi艂am jednak opowiedzie膰 wam o mojej historii, zwi膮zanej z ksi膮偶k膮, a nawet seri膮 Nevermore.


Nie chodzi mi tu o sam膮 ksi膮偶k臋, bo mo偶e i mia艂a przera偶aj膮ce fragmenty i posta膰 P...no tego z dziur膮 w twarzy i trzema rz臋dami z臋b贸w, te偶 nie by艂a zbyt przyjazna, ale jako艣 mnie nie przerazi艂a. Chodzi raczej o to, co si臋 dzia艂o wok贸艂. Pewnie wyjd臋 na ignorantk臋, ale musz臋 wam przyzna膰, 偶e przed si臋gni臋ciem po t臋 ksi膮偶k臋, nie s艂ysza艂am o Poem. Serio, Edgar Allan Poe by艂 mi obcy. I mo偶e to jest kwestia tego, 偶e po prostu zacz臋艂am zwraca膰 na niego uwag臋, nie wiem, ale po sko艅czeniu "Cieni" zacz膮艂 mnie on prze艣ladowa膰. Otwieram ksi膮偶k臋 - cytat z Poego. W艂膮czam film - cytat z Poego. W艂膮czam informacje - zamieszki w Baltimore. Serio, zaczyna艂am si臋 powoli ba膰, szczeg贸lnie je艣li wzi膮膰 pod uwag臋 wydarzenia z tej ksi膮偶ki...

ROZLANA HERBATA



CZYLI KOGO NOMINUJESZ

Nie wiem za bardzo kogo mog臋 nominowa膰, bo si臋 w tym temacie jako艣 nie obracam, ale chc臋 nominowa膰 bookworm z Ksi膮偶kowego Zak膮tka. Mam nadziej臋, 偶e Tag Ci si臋 spodoba i zechcesz go zrealizowa膰 馃榾
Poza tym nominuj臋 r贸wnie偶 wszystkich, kt贸rzy kochaj膮 herbatk臋 i ksi膮偶ki.


Dajcie koniecznie zna膰 jak podoba wam si臋 nowy wygl膮d bloga, bo ja uwa偶am, 偶e jest o wiele lepszy ni偶 poprzedni.

Buziaki

BOOK-BLOOD PRINCESS

Komentarze

Popularne posty